… elektrisch (und notfalls als Fahrrad, wenn der Sprit ausgeht)

(add your product link address to this page) *** (update: FahrradElektroRikschas)

(by http://www.sinclairzx.com, price 595 pound sterling = 720,- euro by 2012) (X)
(das ist allerdings eher ein KabinenMOTORRAD als ein AUTO)
• drive 10 miles for just £0.10p (average weight passenger using pedal assistance)
• no fuel, just a lightweight rechargeable battery pack (24v Lithium Polymer pack supplied, secondary pack £50)
• MCR pancake motor is linked to rear wheel by fixed gear drive chain (motor rated at 190 watts, wheel size: 16″)
• Front and rear disc brakes  • Adjustable suede covered handlebars to suit any position
• Waterproof Acrylic bubble protects driver and includes integral roll cage frame bonded to monocoque chassis
• Reclining nylon seat – highly comfortable on long or short journeys.
• Superlight construction using carbon fibre lower shell and steel chassis (weight: 30 kilos)
• Strong visibility (built in front and rear lights aid visibility)
• X-1 dimensions: 209x140x69cm
—————————————————————————————–

oder so:


(Fahrradtaxi Dublin)
—————————————————————————————–


(Fahrradtaxi Barcelona)
—————————————————————————————–


(Fahrradtaxi Amsterdam)
(dieses Mini-E-Auto ist allerdings nur fuer den Stadtverkehr empfehlenswert: auf Langstrecke ist der Luftwiderstand zu gross und es ist anfaellig fuer Seitenwind)
(this Mini-E-Car is only recommendable for City traffic, however: “on the road”, its air resistance is too high and it is susceptible to side winds)
(ce Mini-E-Mobile est recommendable pour la Cité seulement: “en route”, la résistance à l’air est trop grande et il est sensible aux vents latéraux)
—————————————————————————————–

und: viele FahrradRikscha Modelle gibt es heute schon als ElektroRikscha.
—————————————————————————————–

Wer nicht das Gewicht der Kabine mit sich schleppen will, kann es auch einfacher haben.

Ein “normales” ElektroFahrrad kostet heute in MittelEuropa
700,- (Aktion beim Diskonter zb Forstinger.at und beim Oeamtc)
bis ueber 2000,- zb bei Bikester.at

(ein Bausatz ist momentan fast teurer (?) als ein neues “Pedelec” E-Fahrrad)
In Italien und England kostet ein “Pedelec” bis zu 50% weniger:

(by http://www.sinclairzx.com, price 299 pound sterling = 360,- euro by 2012)
• 90psi pneumatic tyres • folded and unfolded in under 10 seconds. • single gear transmission … short journeys and easy use.
• dynamically geared twin chain system enables users to pedal normally and retain their balance.
• saddle height … adjustable to accomodate up to 6’3` (188cm) … maximum user weight to 85kgs/13st 5lbs although … fully tested to above this weight.
• internal twin chain system is totally encased … keeping grease and dirt away from clothes and hands.
• Folded size:69cm x 42cm x 20cm Unfolded size:108cm x 78cm x 44cm Weight:6.3kg / 13.9 lbs Max saddle height:96 cm
• Min saddle height:88cm Dual Chain ratios:14:8 and 35:9 Aluminium:Heat treated 6061T6 Polymer Composite:30% GF PA66
• Max. weight tolerance:85kgs / 13st 5lbs Tyre Size:20cm/8″ dia x 3.2cm/1″ Tyre Valve type:Shraeder Pneu tyre pressure:90psi

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to … elektrisch (und notfalls als Fahrrad, wenn der Sprit ausgeht)

  1. Anonymous says:

    test: unmoderated

  2. Anonymous says:

    das gibt es zT recht billig:
    E-Fahrrad (“Pedelec”) ab 400,- und FahrradAkku ab 25,- (!!!) und Motor ab 150,-
    http://www.dusparst.com/elektrofahrrad
    (Vorsicht, Riesenseite, alles mit Bildern, lange Ladezeit)

    nocht billiger: gebraucht:
    http://www.flohmarkt.at/anzeigen/elektrofahrrad

  3. Anonymous says:

    Foerderungen zwischen 100,- und 500,- siehe
    http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1362941%2C%2C

    Vergleichstest:
    http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1138021%2C%2C

    (ohne Preisangabe):
    http://www.elektro-fahrrad.at/produkte/abverkauf-der-2010er-modelle/family-bikes/

    Umbausatz ab 300,- Umbau(Arbeit) 200,- verschiedene Akkus und Motoren:
    http://www.specialbikes.at/index.php?cPath=17

    1300,- bis 3300,- (bietet als Einziger in Wien Verleih um 45,-/Tag)
    http://www.elektrobiker.com/?page_id=3

  4. Anonymous says:

    hier sind einige Adressen von HERSTELLERn zusammengestellt:
    http://pro-rikscha.de/rader/moderne-fahrradtaxen (KabinenRaeder, wetterfest)
    http://pro-rikscha.de/rader/kindertransportmobile (auch LastenTransportRaeder)
    http://pro-rikscha.de/rader/promotionmobile-und-verkaufsrikschas (WerbeTraeger, WuerstelStand)
    http://pro-rikscha.de/rader/rollstuhl-fahrrad (fuer RollstuhlFahrerInnen)

  5. Anonymous says:

    too heavy but a beginning: http://www.mia-electric.com/de/

  6. Pingback: . | _F_

  7. Pingback: . | .

  8. Pingback: bkp « bkp

  9. Anonymous says:

    Wow !! Solar Car with 400km reach at 50 km/h http://tv.derstandard.at/?catid=1&vidid=9029
    actual position: http://www.hochschule-bochum.de/solarcar/weltumrundung-201112/aktuelle-position-solarworld-gt.html
    Film download: 27MB http://www.solarworld-gt.de/fileadmin/sites/swno1/video/SolarWorld_GT_Video.zip
    incredible: solar generator 1,1 kW with 29% (!!) efficiency
    (those from the tool markets have 10%)
    all technical data (1,4kW avg/ 4,2kW peak) http://www.solarworld-gt.de/fileadmin/sites/swno1/technische_daten_SolarWorld_GT.pdf

    • Anonymous says:

      Reichweite 400km klingt nach Werbegag, aber es ist ja ein Versuchsmobil und vielleicht stimmt das in diesem Fall. Der VERBRAUCH waere sensationell:
      8h x 1,4kW bei 50km/h = 11,2 kWh Verbrauch x 0,15 kosten 1,70 euro …
      (Benziner kosten auf 400km (2012) ca. 40,- … also das 20-fache)

  10. Anonymous says:

    a) handelsueblich, kosten kaum mehr als Benziner, eigene Seite fuer “large fleets”: http://www.renault-ze.com/en-gb/entreprises-gamme-electrique-2001.html
    aftersale, Stromtanken: http://www.renault-ze.com/en-gb/electric-motoring-60513.html
    b) auch schon im Verkauf, 2m lang, 1m breit, Preis 4000,- bis 7000,- Citywunder, Mopedschein: http://www.renault-ze.com/en-gb/z.e.-range/twizy/twizy-urban-1949.html
    Reichweite 100km, Leistung 7kW, d.h. Verbrauch 14kWh bei Tempo 50
    d.h. Kosten = 14 x 0,15 = 2,10 euro fuer 100 km Stadtbetrieb (Tempo 50)
    Benziner kosten (2012) 10,-/100km … (und in der Stadt eher mehr)

  11. Anonymous says:

    Der Solar World GT (siehe “wow !” oben) verbraucht (wenn die Angaben stimmen, aber es ist ja ein Versuchswagen) 8h x 1,4 kW = 11,2 kWh auf 400 km x 0,15 = 1,70 euro …
    — falls das Solarpaneel zu teuer ist oder die Sonne nicht scheint = an Steckdose geladen wird —
    (ein Benziner verbraucht auf 400 km ca. 40,- d.h. das 20-fache)

  12. Pingback: . . . we all are owners and shareholders of the Earth . . . | jonnypedia

  13. gast says:

    “Tok Tok”: diese Kleinstwagen gibt es ab $ 100,- (usd) (!) zb in Indien aber auch in Afrika;
    http://www.google.de/search?hl=de&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=6&gs_id=g&xhr=t&q=toktok&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.Yms&biw=792&bih=425&wrapid=tljp135940171029008&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch
    momentan unbrauchbar (sie fahren mit Benzinmotor: die Atemluft ist keine CO2 Deponie!!),
    koennten sie mit E-Motor (und ev. Pedalen für Fahrradbetrieb) wertvolle CityFlitzer unter 500,- auch in Europa werden.

  14. Before starting this smoothie recipe, remove pits from enough cherries to provide one cup of fruit.
    ‘ Natural cleanser; blood, colon; strengthens gall bladder and liver.
    For this most basic mango recipe, you only
    need a cup of chopped mango, a cup of vanilla yogurt, a cup of crushed
    ice, and a tablespoon of sugar (optional since the mango is already ripe in itself).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s